Emigratiedag aangebroken

1 november 2022 - Skövde, Zweden

Terwijl ik dit schrijf zit ik in de auto onderweg naar Schiphol. Papa en mama brengen me weg. Superlief want het is nu pas 03.20u!

Afgelopen week de laatste afscheidsdagen gedaan. Rondjes gefietst en gelopen door de buurt waar ik ben opgegroeid. Langs geweest bij opa en oma. Mede om opa zijn 91e verjaardag te vieren! Meteen nog even een stukje muziek van het koor van papa en mama's koor gehoord. Mocht je nog niet besloten hebben, ga dan zeker even luisteren op het kerstconcert! Afscheidslunch bij mijn zusje en haar vriend in Den Haag. Dat was lekker en gezellig. Maar ook weer eens muziek gemaakt met papa, heerlijk!

Nu dus op weg naar het vliegveld, de laatste dagen konden zowel niet lang genoeg duren als niet snel genoeg voorbij gaan. Heel dubbel, maar ik ben blij dat het nu toch echt zover is.

Op het vliegveld inmiddels achter de security.

IMG-20221101-WA0004IMG-20221101-WA0008

Hoewel er veel in het nieuws is geweest over lange rijen op Schiphol, ben ik vrij vlot door inchecken en security gekomen. Wel eruit gepikt voor extra controle, want ik had naast de standaard handbagage ook nog 2 fluiten in mijn tas. Die konden ze niet thuisbrengen op de scan.
Nu zit ik te wachten op het boarden. In de tussentijd maar filmpje kijken en proberen wakker te blijven.

IMG_20221101_075449IMG_20221101_092220

De vlucht zelf ging vlot voorbij. En de dag erna ook in een rap tempo. Bus en trein naar Skövde. Daar opgehaald door iemand en meteen doorgereden. Sleutels van mijn appartementje gehad. Echt mooi en ruim. Terwijl ik dit schrijf kan ik er nog ronddansen, maar als het goed is over 2 uurtjes niet meer. Want ook de verhuizers belden dat ze een dagje eerder willen uitladen. Vind ik niet zo erg want dan slaap ik vannacht niet op de vloer, maar weer in mijn eigen bed :-) Ik zal later wat foto's delen van mijn nieuwe plekkie.
Tevens Zweeds persoonsnummer aangevraagd, rondje door de stad gelopen en gereden en mijn eerste boodschapjes.
Dit was even een snelle update, de rest komt later.

1. Lenny:
    1 november 2022
    Lekker Mariek,
    Dat je spullen er al zijn, kan je het nog sneller eigen maken, en je planten lekker wat eerder weer daglicht. Hoop dat ze het gaan redden. Maak er maar weer een vrolijk kleurig geheel van dat is jou wel toevertrouwd.